Kakaové špaldové sušenky

Tyto sušenky vznikly tak, že jsem si před sebe postavila kuchyňský robot a dávala jsem do něj ingredience, které mám ráda, pak jsem srovnala poměr suchých ingrediencí s mokrýma, aby z toho vůbec vzniklo těsto a myslím, že výsledek se mi docela podařil. Ne docela - určitě!

Ze sušenek jde cítit mírná hořkost kvalitního kakaa, které používám výhradně FairTrade.

Recept:

- 250 g špaldové mouky
- 120 g másla nebo Ghí
-  40 g strouhaného kokosu
- 40 g kakaa
- 1/2 lžičky jedlé sody
- 60 strouhaných mandlí
- 50 g agáve sirupu
- 70 g datlového sirupu

Všechny ingredience smícháme v kuchyňském robotu a pak dáme asi na půl hodiny do ledničky. Těsto nerozválíme, protože je křehké, já jsem si z něj odkrajovala kousky, z nich pak rukama vykoulela kuličku a na plechu s pečícím papírem jsem ji rozmáčkla vidličkou. Je to dobře vidět u receptu na čokoládovo-špaldové sušenky.

Druhá varianta může být, že z těsta vyválíme válečky, dáme do ledničky a pak nakrájíme kolečka a klademe na plech. Anebo můžeme prostě vytlačovat do formiček.

Pečeme při 150 C 15-18 minut.