Jahodový džem

Když se poprvé objeví jahody na trhu, koupím si je a sním je jen tak, vlastně si k nim nestihnu ani sednout, stojím u dřezu umývám jahody a zrovna je opláchnuté jím:-)

Takto to absolvuji tak dvakrát, třikrát a pak až z jahod začnu něco péct, ke konci jahodové sezóny pak začnu dělat i marmelády. Loni jsem dělala z rebarborou, jenže letos ji nemůžu nikde sehnat, takže jsem zkusila nový recept a je móóóóc dobrý. Místo cukru jsem použila sirupu z Agáve.







Ingredience:

- 1,5kg jahod
- 450g sirupu z Agáve
- 2 lžíce šťávy z citrónu
- 4 lžičky agaru



Agar namočíme do 100ml vody (vyžadoval to návod, tak jsem poslechla:-).

Do hrnce dáme půlky jahod se sirupem, přidáme šťávu z citrónu a dáme vařit. Jakmile se začne marmeláda vařit, zmírníme teplotu a pěnu, která se tvoří na povrchu odděláváme.

Ke konci vaření přidáme rozpuštěný agar ve vodě, promícháme, chvilku povaříme.

Připravené sklenice plníme džemem. Každý má trochu jiný systém na zavařování, já po naplnění sklenic, otočím sklenice vzhůru nohama asi na 5 minut, pak je zase otočím. Nikdy jsem je dál nezavařovala a vždycky mi džem vydržel rok ve sklepě. Důležité je mít pečlivě umyté sklenice i víčka a usušené.