Victoria Sponge Cake

Zdroj:http://britishfood.about.com

Přemýšlela jsem jestli název přeložit, ale mě se prostě líbí tak jak je. Piškotový dort královny Viktorie nebo něco podobného by už tak pěkně nevypadalo, takže to prostě nechám tak:-)

Tento dort je pojmenován podle královny Viktorie. Byl to její oblíbený dezert k odpolednímu čaji. Je to vlastně piškot, který se rozdělí na dvě půlky, potře se vyšlehanou smetanou a malinovým džemem. Povrch dortu se posype moučkovým cukrem. Tento koláč můžete najít ještě pod názvy Sponge cake (ovšem ten by měl být správně bez přidaného tuku), Victoria Sponge nebo Victoria Sandwich.

Původně jsem ho chtěla upéct z tradičních ingrediencí, jako je máslo, vejce, hladká mouka a moučkový cukr, ale já už jsem si tak zvykla péct ze špaldové mouky a třtinového cukru, že jsem se pro tuto malou změnu nakonec rozhodla. Myslím, že ve výsledku je rozdíl jenom v tom, že je těsto o trochu tmavší, kvůli třtinovému cukru.






Ingredience:

- 3 velká vejce
- 225g moučkového cukru (dala jsem mletý třtinový cukr)
- 225g hladké mouky ( dala jsem špaldovou mouku)
- 4 lžičky kypřícího prášku
- špetka soli
- 225g másla
- 1 hrnek smetany na šlehání ( nejlépe s 40% tuku)
- malinová marmeláda (bez zrníček)

Postup:

Předehřejte troubu na 180C.

Máslem vymažte dortovou formu a vysypte moukou. Nebo jenom vymažte a naspod dejte papír na pečení.

Pomocí kuchyňského robotu vyšlehejte vejce s cukrem, pak přidejte mouku smíchanou se solí a kypřícím práškem a rozpuštěné máslo.



Těsto nalijte do připravené formy, urovnejte povrch a dejte do trouby. Doba pečení je asi 25-30 minut. Po upečení vytáhněte dort z trouby a nechte vychladit na mřížce. Když je dort vychladlý, podélně ho rozřízněte a potřete malinovou marmeládou a vyšlehanou šlehačkou. Povrch dortu poprašte moučkovým cukrem.