Sušenky s bílou čokoládou a brusinkami

Tento recept jsem našla v knížce Vánoce s Nigellou.

Před třemi roky jsem si tuto knížku koupila na vánoce a od té doby ji každé vánoce vytáhnu, prolistuji a něco z ní upeču.

Tentokrát jsem si vybrala recept - hromádky s brusinkami a bílou čokoládou. V receptu jsou použité bílé čokofloky, ale když jsem si v obchodě přečetla jejich složení, rozhodla jsem se pro kvalitní bílou čokoládu, kterou jsem nasekala na kousky.

Bílou čokoládu doporučuji tuto od Nestlé, je sehnání v Bille a její cena je něco málo před čtyřicet korun za 180g. Je to výborná čokoláda.

A teď už se vraťme k sušenkám. Sušenky jsou moc dobré, křehké a jsou je v nich hodně výrazná chuť čokolády. Jediné co jim škodí jsou moje fotky, protože se mi je nedařilo nějak pěkně vyfotit.




Ingredience:

- 125g změklého másla
- 75g třtinového cukru
- 1 vejce
- 1 lžk vanilkového extraktu
- 150g celozrnné hladké mouky
- 1/2 lžk kypřícího prášku
- špetka soli
- 75g ovesných vloček
- 75g sušených brusinek (nejlépe slazené jablečnou šťávou)
- 50g nasekaných vlašských ořechů
- 150g nasekané bílé čokolády

Předehřejeme troubu na 180C.

Pomocí kuchyňského robotu vyšleháme máslo s cukrem do pěny. Přidáme vejce a a vanilkové aroma.

V misce smícháme mouku, kypřící prášek, sůl a ovesné vločky a promícháme. Tuto suchou směs přimícháme do máslového základu a vše utřeme v hladké těsto. Nakonec do těsta vmícháme brusinky, ořechy a bílou čokoládu.

Na dva plechy dáme pečící papír. Z těsta odebereme lžíci kousek těsta a v dlaních ho vyválíme do kuličky. Kuličky dáme na připravené plechy a jemně zmáčkneme vidličkou.

Pečeme 13 - 15 minut. Po vyjmutí z trouby jsou hodně měkké a proto je necháme vychladit na plechu.