Letní broskový dort s mascarpone

Na trhu je teď dostatek broskví a malin a můj muž je navíc po operaci čelistí, takže na pár týdnů má po jeho milovaných jídlech, jako jsou steaky, kolena, špekáčky a jiné dobroty. Když jsem hledala na blogu http://www.mojewypieki.com, narazila jsem na tento skvělý recept. Dortík je lehký a osvěžující a rozhodně jsem ho tohle léto nedělala naposledy.

Ingredience
  • 100g cukrářských piškotů 
  • 500g zralých broskví (+2 na ozdobu)
  • 2 lžíce medu
  • čerstvě vymačkaná šťáva z 1/2 citrónu
  • 6 plátků želatiny
  • 250g mascarpone
  • 200ml smetany na šlehání
  • cukr na dochucení
  • 1 želatina na 500ml
  • maliny na ozdobení

Do kulaté formy dáme na dno papír na pečení, na něj dáme piškoty (některé musíme nakrájet, abychom je přizpůsobily velikosti formy)

Troubu předehřejeme na 180C, broskve rozpůlíme, odpeckujeme a dáme na plech (s papírem na pečení) řeznou stranou navrch a pečeme cca 30 minut (záleží jak jsou broskve zralé). Až jsou broskve upečené, necháme je vychladnout a rozmixujeme na pyré, které potom přecedíme a přidáme k němu citrónovou šťávu.

Želatinové plátky dáme do kastrůlku a přidáme cca 5lžic vody a necháme stát po dobu 10 minut.

Mascarpone promixujeme a přidáme broskvové pyré. Dáme rozpustit želatinu podle návodu, přidáme trochu krému k želatině, promícháme a pak nalijeme celou želatinu do krému. Vyšleháme smetanu a smícháme ji s krémem. Pokud broskve nebyly dost zralé, tak si krém doslaďte trochou cukru. Krém rozprostřeme na dort a dáme do ledničky.

Želatinu připravíme podle návodu (měla jsem podle návodu přidat 80g cukru, ale dala jsem 60g a želatina byla dost sladká) a nakrájíme broskve na plátky.

Želatinu necháme chvilku vychladnout a mezitím poklademe ovoce na dort. Polijeme želatinou a dáme vychladnout do ledničky.